Vaktelägg

Jag hade tänkt att ha vaktelhöns sen när vi köper hus, när nu det tillfället kommer :) Vakteläggen är ju så söta, små, speciella och goda. Fick smaka vaktelägg första gången av farfar när jag var liten och eftersom de är/var så svåra att få tag på så kommer jag ihåg de tillfällena.
Önskade mig alltid vaktelägg i födelsedagspresent, men det var inte så ofta jag fick det haha :)
                                                              lite knäppa ideèr har jag ju haft.
 
Nog om det. En jobbarkompis hade iallafall en present till mig idag :)
Hon hade hittat en som hade vaktelhöns och sålde ägg här nära i någon by (minns aldrig namnet på dessa olika byar) och så hade hon tänkt på mig! Snällt och gulligt! ihelgen ska jag äta lyx frukost
 
 
Världens sötaste lilla äggkartong också :) fotade brevid en kopp så att det syns hur söta de är.
 
 
 
Min arbetskollega har själv höns, dock inte vaktel höns men hoppas att hon skaffar det till sommaren :) de är ju bara för bra att ha hemma ;)


Kommentarer
frittjoffs

En hel vetenskap om alla dessa olika raser av hönor och ägg. Berätta meeer ;)

2013-02-22 @ 11:28:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0