Hårspray

Tänkte rekommendera en jätte bra hårspray för känslig hårbotten
 
Hair spray organic
(Maria Åkerberg)
Det är en miljövänlig ekologisk hårspray som ger stadga. För mig passar den perfekt till vardags eftersom jag vill att håret ska hållas på plats. Det är inte en hårspray som ger volym och är bra att styla med, men håret håller sig på sin plats :).
Hårsprayen är mycke dryg och räcker länge eftersom den inte innehåller drivgas utan en mer aktiv vätska. Den innehåller vårdande jojobaolja och skyddande aloevera. Dessutom innehåller den eterisk olja från pomeransträdet som ska vara balanserande för hårbotten (dock inga forsknings studier som bevisar detta).
 
125 ml kostar kring 125:-
 
 
Igår var jag på helkroppsmassage! så himla skönt. Köpte även då en hand scrub och en creme som heter baby care eftersom jag har så torra händer när jag har jobbat mycket.
 
50 ml burk ca 165:-
 
Först skrubbar man händerna för att få bort den döda torra huden, eftersom allt som är dött ska bort :) Sen smörjer man med baby care som även kan användas på resten av kroppen. Baby care var egentligen till för bebisar vid blöjbyte men sedan upptäckte man att den var en all round creme.
Baby Care innehåller bland annat Sheasmör som skyddar huden från uttorkning och minskar risken för hudbristningar.
 
OCH det bästa är ju så klart att produkterna är svensk tillverkade, ekologiska och innehåller inga gifter :)
(vilket nästan alla "vanliga" hudprodukter, cremer och lotioner gör). VIlket torkar ut huden och det blir en ond cirkel. Maria Åkerberg har också ett miljötänk eftersom inga förpackningar är tillverkade i exempelvis plåt. Produkterna har inte heller några yttre förpackningar (kartonger). Det är slöseri och = inte miljövänligt.
 
you get what you pay for
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0